lauantai 7. joulukuuta 2013

Joulukalenteri 7


Rauha
Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
tää suuri ja outo ja uus?

Minä kuulen kuink` kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja touo`t muut.

Kaikk`on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk`on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa syvää.

Kirjoittanut Eino Leino

Tästä pääset katsomaan toisten kalentereita ➯ Taikakuvat Joulukalenteri 

20 kommenttia:

  1. Eräs suosikkirunoistani, Eino Leinoa. Rauhoittava ja kaunis luukku tälle päivälle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eino Leino on suosikkini, myös Saima Harmajan runot kiehtoo.

      Kiitos Milla Maria!

      Poista
  2. Upea kuva! Tuolla olisi autuaallista kelliä, etenkin kun pääsisi täältä lumimyräkästä heti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuvan katsominenkin rentouttaa mukavasti. Lunta on tullut täälläkin.:)
      Kiitos Lepis!

      Poista
  3. On taas niin upea maisema luukussasi. Eino on taitava noissa runoissaan, tämäkin on niin hieno.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Malesiasta Langkawilta, Kuninkaallisen jahtisataman seutuvilta kuvasin.

      Hänen sanansa ovat niin hyviä lukea.

      Kiitos Sisko!

      Poista
  4. Täälläkin tykätään Leinon Einosta. Seesteinen kuva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eino Leinolla riittää lukijoita.

      Iltaa kohti alkoi päivä taittua, valoon tuli jo härmää kuvatessa.

      Kiitos Seita!

      Poista
  5. Beautiful pictures and a beautiful poem.

    Greetings Irma

    VastaaPoista
  6. Tuo runo...on ihan sydämeen pohjaan sattuvan kaunis ja ihana..kuva myös! :)

    VastaaPoista
  7. Hyvänolon runo todellakin.:)

    Kiitos Sini!

    VastaaPoista
  8. Hämmentävää. Olen mieltänyt tämän kesäiseksi runoksi, mutta sehän sopii hämyisään talveenkin. Kaunista.

    emmä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidän mielissähän voi olla ihana kesä vaikka räntä piiskaa ja tuuli ulvoo korvissa.

      Kiitos Anonyymi!

      Poista
  9. Kaunis kuva, viihtyisin tuolla.
    Runon olen aina liittänyt kuolemaan, lopulliseen rauhaan.

    VastaaPoista
  10. Tämän runon sanoma puhuttelee monessa tilanteessa.

    Kiitos Susu!

    VastaaPoista
  11. Hieno kuva ja Leino runoilee kauniisti!

    VastaaPoista
  12. Leinolla on sanoissa tenhoa.

    Kiitos Millin!

    VastaaPoista

Kommentisi ilahduttaa, kiitos Sinulle! ☺